Kesän 2020 jumpat Järvensivunpuistossa, Kalevan uimahallin nurmella ja Atalpassa!

KESÄKUUSSA
*maanantaisin klo 18.30-19.30 (8.6.-29.6. Muokkaus), Kalevan uimahallin nurmella. Ohjaajana 8.-15.6. Nelli, 22.6. Tiina ja 29.6. Mia.
*torstaisin klo 18.30-19.30 (4.6. Puistopilates, ohjaajana Pirjo, 11.6. Puistojooga, ohjaajana Minna ja 25.6. Yinjooga, ohjaajana Tiina), Järvensivunpuistossa.

HEINÄKUUSSA
*maanantaisin klo 18.30-19.30 (6.7.-27.7. Muokkaus), Kalevan uimahallin nurmella. Ohjaajana Mia.

ELOKUUSSA
*maanantaisin klo 18.30-19.30 (3.8.-10.8. Muokkaus), Kalevan uimahallin nurmella. Ohjaaja ilmoitetaan pian.
*keskiviikkoisin klo 18.45-19.45 (5.8.-26.8. Muokkaus), Atalpassa. Ohjaajana 5.8. Mia ja 12.-26.8 Inkeri.
*maanantaisin klo 18.30-19.30 (17.8.-24.8. Tanssillinen tunti), Atalpassa. Ohjaajana Jenni.

PAIKAT
Järvensivunpuisto, hiekkakentän vieressä oleva nurmi, keskellä puistoaluetta. Iidesrannan matonpesupaikan kohdalla, tien toisella puolella oleva nurmikenttä.
Osoite: Iidesranta         https://goo.gl/maps/V3Dc2KWZrPM692VR7 
Kalevan uintikeskuksen viereinen nurmi
Osoite: Joukahaisenkatu 7
Atalpa
Osoite: Ratapihankatu 55
VÄLINEET/VARUSTEET
Ota oma matto ja juomapullo mukaan. Oman maton käyttö on suositeltavaa myös Atalpassa. Sään mukaiset ja liikuntaan sopivat vaatteet.
Poikkeusajan kesäjumpissa ei käytetä välineitä.
LAJIT
Muokkaus: Lihaskuntopainotteinen tunti. Jumppa alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jota seuraavat monipuoliset lihaskuntoliikkeet. Liikkeissä käytetään vastuksena kehon omaa painoa. Jumppa loppuu palauttaviin venyttelyihin. Tunnilla tarvitaan matto.
Tanssillinen tunti: Tanssillinen tunti alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jolla saadaan keho käyntiin. Jokaiseen kappaleeseen tehdään oma helppo tai helpohko koreografia. Mukana eri tanssi- ja musiikkityylejä ja jokainen voi ilmentää tanssia omalla tyylillään. Tunnilla ei tarvita jumppamattoa.
Puistopilates: Pilates-harjoitteilla vahvistetaan keskivartalon syviä lihaksia keskittyen oikeaan hengitys- ja suoritustekniikkaan. Liikkeet voivat vaatia aluksi hieman harjoittelua tuntuakseen, mutta ovat vaivan arvoisia. Tunnilla tarvitaan matto.
Puistojooga: Hathajoogaa. Vahvistetaan ja venytetään  lihaksia. Tehdään dynaamisia, helppoja harjoituksia ja rentoudutaan. Tunnilla tarvitaan matto.
Selkätunti: Selkätunnilla pidetään huolta selän hyvinvoinnista. Aluksi herätellään rankaa ja niveliä monipuolisesti ja lämmitellään hypyttömästi askeltaen. Tämän jälkeen vahvistamme ryhtiä tukevia lihaksia ja lopuksi venytellään. Puistotunnilla ei tarvita mattoa.
HINNAT
Puistojumppa 5e/kerta, Atalpan jumppa 6e/kerta
Varaathan tasarahan tai käytä mobiilimaksua (epassi, smartum). Jätä maksu vastuuvuorolaiselle, erilliseen astiaan.
MUUTA HUOMIOITAVAA
Huomiothan, että poikkeusaikana puistojumppien kävijämääräon rajoitettu 50 hlöön. Paikat täytetään saapumisjärjestyksessä, kun olet käynyt ilmoittautumassa vastuuvuorolaiselle. Pidä turvaväliä toisiin jumppaajiin vähintään 1,5 m.
Pesethän kädet ennen tunneille osallistumista. Ethän tule jumpalle sairaana, niin itsesi takia kuin muita ajatellen.
Ohjaaja tulee aina paikalle puistojumppaan, myös huonolla säällä. Musiikkia ei voi kuitenkaan soittaa sateella (Kaleva), nurmikko voi olla vaarallisen liukas kovan sateen jälkeen ja rauhallinen tunti pienessä tihkussa voi vilustuttaa. Ohjaaja päättää tunnin pitämisestä paikalle tulleiden kanssa turvallisuus ja terveysnäkökulman huomioiden.