Aikuisten liikunnan tuntikuvaukset

Hämeen Naisvoimistelijat järjestää päivittäin – lauantaita lukuunottamatta – monipuolista jumppaa eri puolilla Tamperetta. Taitotaso helposta vaativaan (A–D) ja fyysinen raskaustaso kevyestä raskaaseen (1–4) on määritelty suhteessa muihin HNV:n tarjoamiin tunteihin. Tule rohkeasti kokeilemaan ja löydä juuri sinulle parhaiten sopiva tunti!

Uutuustunti

RVP (reisi, vatsa, pakara) B 4 – Lihaskuntopainotteinen tunti reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja venyttelyistä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville!

TanssiTiistai C 3 – Viime kaudella alkanut TanssiTiistai jatkaa ohjelmistossa! Tunti pitää sisällään monipuolista tanssillista ohjelmaa. Katso tarkempi sisältö täältä.

Suosikkitunnit

Lavis® C 3 – Hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, joka perustuu perinteisten lavatanssiaskeleiden ja jumpan yhdistelmään. Musiikki on tanssilavoilta tuttua, kuten esimerkiksi humppaa, jenkkaa ja valssia (lista kevään kappaleista täällä). Lavista tanssitaan yksin, joten paria ei tarvitse olla. Hämeen Naisvoimistelijoilla Lavis-tunnit vetää koulutettu lisenssiohjaaja. Tule itse testaamaan kauden toivotuin uutuustunti! Lisätietoa Laviksesta löydät täältä.

Zumba® C 4 – Kolumbialaisen Alberto ”Beto” Perezin kehittämä Zumba® on hauska, mukaansatempaava ja tehokas fitness-tanssitunti. Zumban ydinajatuksena on liikunnan ilo sekä liikkeiden helppous. Tunnin aikana yhdistellään useita musiikki- ja tanssityylejä. Musiikit vaihtelevat latino- ja afrorytmeistä kansainvälisiin hitteihin. Zumba®-tunnilla ei opetella koreografiaa eikä tanssitekniikkaa vaan tärkeintä on monipulinen ja hauska liikunta.

Lihaskuntotunnit

Lihaskuntotunneilla lähennät, loitonnat ja litistät. Tunneista löytyy varmasti jokaiselle jotakin, kun haluat saada koko kropan lihakset töihin! Osassa tunneista käytetään välineitä, osassa puolestaan tehdään töitä kehon omaa painoa hyödyntäen. Tehokkuutta voikin hyvin säädellä itse.

Body B 4 – Tehokas treenitunti alkaa reippaalla askellusosuudella musiikin tahdissa. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä erilaisilla välineillä (käsipainot ja kuminauhat) ja kehon omaa painoa käyttäen. Rasitusta voi säädellä vaihtelemalla toistojen määrää. Jumppa loppuu pidempikestoisiin, koko kehon kattaviin venyttelyihin.

Intervalli B 4 – Tehokas tunti, jossa vuorottelevat sykettä nostavat askellusosuudet ja lihaskuntoliikkeet. Tunnilla on käytössä step-lauta, voimatanko ja käsipainot. Lopuksi venyttelyt.

Muokkaus B 3 – Lihaskuntopainotteinen tunti. Jumppa alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jota seuraavat monipuoliset lihaskuntoliikkeet. Liikkeissä käytetään vastuksena lähinnä kehon omaa painoa. Jumppa loppuu palauttaviin venyttelyihin.

Special-tunnit

Special-tunneilta löytyy jokaiselle jotain. Pyrimme tarjoamaan jumppaelämyksiä eri-ikäisille, eri elämäntilanteessa oleville ja molemmille sukupuolille. Special-tunneista löydät varmasti itsellesi sopivan tunnin, ja se löytyy ainoastaan kokeilemalla. Tule rohkeasti mukaan nauttimaan liikunnan ilosta!

Fysiobalance B 2 – Tunnilla on liikkuvuutta ja lihaskunnon parantamista. Hyvä loppurentoutus.

Hydrobic B 3 – Tehokasta vesiliikuntaa, joka sopii kaikenikäisille ja -kokoisille. Tunnit ovat rakenteeltaan ja liikkeiltään aerobicin omaisia.

Pilates B 2 – Pilates-harjoitteilla vahvistetaan keskivartalon syviä lihaksia keskittyen oikeaan hengitys- ja suoritustekniikkaan. Liikkeet voivat vaatia aluksi hieman harjoittelua tuntuakseen, mutta ovat vaivan arvoisia. Tunnin lopuksi niskahartiaseudun ja keskivartalon venyttelyt.