Aikuisten liikunnan tuntikuvaukset

Tuntikuvauksia päivitetään parhaillaan…

HNV järjestää päivittäin – lauantaita lukuunottamatta – monipuolista jumppaa eri puolilla Tamperetta. Tule rohkeasti kokeilemaan ja löydä juuri sinulle parhaiten sopiva tunti!

Tanssilliset tunnit

Tanssillisilla tunneilla liikutaan ja hikoillaan rennosti musiikin tahdissa. Jumpilta löytyy erilaisia tyylejä ja vaihtuvia ohjelmia. Asiantuntevat ohjaajat vetävät näitä tunteja, joilla ei tarvita jumppamattoa tai -välineitä. Kokeile vaikka kaikkia ja löydä oma suosikkisi laadukkaasta valikoimasta.

Lavis® C 3 – Hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, joka perustuu perinteisten lavatanssiaskeleiden ja jumpan yhdistelmään. Musiikki on tanssilavoilta tuttua, kuten esimerkiksi humppaa, jenkkaa ja valssia. Lavista tanssitaan yksin, joten paria tunnilla ei tarvitse olla. Hämeen naisvoimistelijoilla Lavis-tunnit vetää koulutettu ohjaaja. Lisätietoa Laviksesta löydät täältä.

TanssiTiistai C 4 – TanssiTiistai jatkaa ohjelmistossa. Tunti pitää sisällään monipuolista tanssillista ohjelmaa. Syyskauden tarkempi sisältö löytyy tämän linkin takaa.

Lihaskuntotunnit

Lihaskuntotunneilla lähennät, loitonnat ja litistät. Tunneista löytyy erilaisia vaihtoehtoja, kun haluat saada koko kropan lihakset töihin. Osassa tunneista käytetään välineitä, osassa puolestaan tehdään töitä kehon omaa painoa hyödyntäen. Tehokkuutta voikin hyvin säädellä itse.

Body B 4 – Tehokas treenitunti alkaa reippaalla askellusosuudella musiikin tahdissa. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä erilaisilla välineillä (käsipainot ja kuminauhat) ja kehon omaa painoa käyttäen. Rasitusta voi säädellä vaihtelemalla toistojen määrää. Tunnin lopuksi venytellään.

Core B 4esittely tulossa lähiaikoina…

Intervalli B 4 – Tehokas tunti, jossa vuorottelevat sykettä nostavat askellusosuudet ja lihaskuntoliikkeet. Tunnilla on käytössä step-lauta, voimatanko ja käsipainot. Lopuksi venyttelyt.

Muokkaus B 3 – Lihaskuntopainotteinen tunti. Jumppa alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jota seuraavat monipuoliset lihaskuntoliikkeet. Liikkeissä käytetään vastuksena lähinnä kehon omaa painoa. Jumppa loppuu palauttaviin venyttelyihin.

Kehonhuoltotunnit

Kehonhuoltotunneilta löytyy jokaiselle jotain. Pyrimme tarjoamaan monipuolisia jumppaelämyksiä eri-ikäisille ja eri elämäntilanteessa oleville liikkujille. Näistä tunneista löydät varmasti itsellesi sopivan tunnin, ja se löytyy ainoastaan kokeilemalla. Tule rohkeasti mukaan nauttimaan liikunnan ilosta!

Fysiobalance B 2 – Tunnilla parannetaan kehon liikkuvuutta ja lihaskuntoa. Hyvä loppurentoutus.

Pilates B 2 – Pilates-harjoitteilla vahvistetaan keskivartalon syviä lihaksia keskittyen oikeaan hengitys- ja suoritustekniikkaan. Liikkeet voivat vaatia aluksi hieman harjoittelua tuntuakseen, mutta ovat vaivan arvoisia. Tunnin lopuksi niskahartiaseudun ja keskivartalon venyttelyt.

Vesijumppa

Vesijumppa on loistava vaihtoehto perinteisille salijumpille. Huomaathan, että HNV:n vesiliikuntaan ilmoittaudutaan erikseen.

Hydrobic B 3 – Tehokasta vesiliikuntaa, joka sopii kaikenikäisille ja -kokoisille. Tunnit ovat rakenteeltaan ja liikkeiltään aerobicin omaisia.