Aikuisten liikunnan tuntikuvaukset

HNV järjestää lähes päivittäin – perjantaita ja lauantaita lukuunottamatta – monipuolista jumppaa eri puolilla Tamperetta. Tule rohkeasti kokeilemaan ja löydä juuri sinulle parhaiten sopiva tunti!

Tanssilliset tunnit

Tanssillisilla tunneilla liikutaan ja hikoillaan rennosti musiikin tahdissa. Jumpilta löytyy erilaisia tyylejä ja vaihtuvia ohjelmia. Asiantuntevat ohjaajat vetävät näitä tunteja, joilla ei tarvita jumppamattoa tai -välineitä. Kokeile vaikka kaikkia ja löydä oma suosikkisi laadukkaasta valikoimasta.

TanssiTiistai – TanssiTiistai jatkaa ohjelmistossa. Tunti pitää sisällään monipuolista tanssillista ohjelmaa. Kevätkauden tarkempi sisältö löytyy tämän linkin takaa.

Lihaskuntotunnit

Lihaskuntotunneilla lähennät, loitonnat ja litistät. Tunneista löytyy erilaisia vaihtoehtoja, kun haluat saada koko kropan lihakset töihin. Osassa tunneista käytetään välineitä, osassa puolestaan tehdään töitä kehon omaa painoa hyödyntäen. Tehokkuutta voikin hyvin säädellä itse.

Body – Tehokas treenitunti alkaa reippaalla askellusosuudella musiikin tahdissa. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä erilaisilla välineillä (käsipainot ja kuminauhat) ja kehon omaa painoa käyttäen. Rasitusta voi säädellä vaihtelemalla toistojen määrää. Tunnin lopuksi venytellään.

Muokkaus – Lihaskuntopainotteinen tunti. Jumppa alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jota seuraavat monipuoliset lihaskuntoliikkeet. Liikkeissä käytetään vastuksena lähinnä kehon omaa painoa. Jumppa loppuu palauttaviin venyttelyihin.

Kehonhuoltotunnit

Kehonhuoltotunneilta löytyy jokaiselle jotain. Pyrimme tarjoamaan monipuolisia jumppaelämyksiä eri-ikäisille ja eri elämäntilanteessa oleville liikkujille. Näistä tunneista löydät varmasti itsellesi sopivan tunnin, ja se löytyy ainoastaan kokeilemalla. Tule rohkeasti mukaan nauttimaan liikunnan ilosta!

Jooga – Maanantai-illan harjoitus on perinteistä hathajoogaa, jossa tehdään asanoita (eli jooga-asentoja) rauhallisesti keskittyen ja kehon tuntemuksia tarkkaillen. Tunti sopii melkein kaikille, mutta ei raskaana oleville. Voit itse säädellä, kuinka voimakkaasti harjoituksen teet. Harjoitukseen kuuluu lyhyt alkumeditaatio, lämmittelyosuus, vaihtuvia asanoita ja perusteellinen syvärentoutus.

Pilates – Pilates-harjoitteilla vahvistetaan keskivartalon syviä lihaksia keskittyen oikeaan hengitys- ja suoritustekniikkaan. Liikkeet voivat vaatia aluksi hieman harjoittelua tuntuakseen, mutta ovat vaivan arvoisia.

Venyttely 30′ – Puolen tunnin ohjattu venyttely.

Vesijumppa

Vesijumppa on loistava vaihtoehto perinteisille salijumpille. Huomaathan, että HNV:n vesiliikuntaan ilmoittaudutaan erikseen.

Hydrobic – Tehokasta vesiliikuntaa, joka sopii kaikenikäisille ja -kokoisille. Tunnit ovat rakenteeltaan ja liikkeiltään aerobicin omaisia.